vrijdag 4 maart 2016

Bosbessentaart en Kettinghanger

Gisterenavond zat ik op YouTube te zoeken naar tutorials om een apple-pie taartje te maken.
Allerlei filmpjes kwamen voorbij. En uiteindelijk heb ik een blueberry-pie gemaakt :)
In een macaron-mal heb ik de 'bodem' gedaan. Daarna heeeel veel kleine 'bosbesjes' gedraaid en deze met wat liquid Fimo en wat kleurstof gemengd.
Vervolgens een 'deegraster' gemaakt om er overheen te leggen en daarna een randje om de taart heen gedaan.
Ik vind het resultaat wel grappig, maar de banen van het raster hadden smaller gemoeten omdat nu de bosbessen niet goed te zien zijn (zoveel moeite voor gedaan en dan zie je ze niet eens...)
Op de laatste foto zie je hoe de taart uiteindelijk is geworden en hoe klein deze is.

Maar toen.... 
Ik dacht "leuk, ik snij er puntjes van...leuk als oorbellen" FOUT!
Dat werd 1 grote rotzooi! De taart viel uit elkaar...de bodem was te dun en wat ik er alsnog van gemaakt heb, ziet er niet uit...
Goed, weten we dat ook weer! Leermomentje zullen we maar zeggen! LOL 
De volgende keer dus een taartje maken en het als 1 geheel houden! Leuk als kettinghanger :)






Daarna nog een filmpje op YouTube gevonden over het maken van kralen.
Ik heb het zelf geprobeerd en dit is 1 van die hangers geworden! 
Ik vind 'm erg creatief en artistiek.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten